شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۱۳:۰۶

توسعه فناوری‌‌های اولویت‌دار دریایی، با ترسیم درخت فناوری

باشگاه خبری فراساحل: سیف در جلسه شورای راهبری نقشه‌راه فناوری‌‌های دریایی گفت: ترسیم درخت فناوری در ره نگاشت نقشه راه، ابزاری است که با شناسایی فناوری‌‌های اولویت‌دار در حوزه دریا، توسعه دریایی را شامل می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به  نقل از مارین نیوز، محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در جلسه شورای راهبری نقشه‌راه فناوری‌‌های دریایی با اشاره به اهمیت شناسایی فناوری‌‌های مورد نیاز در حوزه دریا گفت: نقشه راه دید گاه یک گروه در خصوص رسیدن به نقاطی است که هدف محسوب می‌‌شود، سند نقشه راه نیز توافق نام‌های است که برای پیگیری و اجرای مفاد آن نیاز به اجماع مشترک آن گروه  بر سر مسائل کلی دارد، که در پی این اقدام با ترسیم درخت فناوری به دنبال توسعه دریایی از طریق شناسایی فناوری‌‌های مورد نیار در حوز دریا هستیم.


سیف با بیان اینکه نقشه راه ابزاری برای کمک به سازمان‌‌ها، شرکت‌‌ها و صنایع است بیان کرد: نقشه راه فناوری یک فرآیند برنامه‌ریزی است که برای تصمیم‌گیران امکان شناسایی ارزیابی و  انتخاب میان گزینه‌‌های استراتژیک را در راستای دستیابی به اهداف فناوری فراهم می‌کند. وی با بیان  این‌که یکپارچه‌سازی و دسته بندی فناوری‌‌های موجود مبنایی است برای جمع آوری احتیاجات و نظرات کارشناسان است بیان کرد:  در قسمت درخت فناوری به دنبال ترسیمی‌از نگاشت ترسیم فناوری‌‌هایی که در حوزه مورد نظر وجود دارد پرداختیم و ترسیم این درخت به نوعی ترسیم بصری سازی و شناخت فناوری است.


لازم به ذکر است در این نشست ترسیم نقشه راه فناوری در چند حوزه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد،  که در فصل اول آن به معرفی فناوری و ترسیم درخت فناوری به منظور بررسی اجمالی وضعیت فناوری در دنیا پرداخته شود و در فصلی دیگر بررسی نیاز‌های فناورانه با توجه به اسناد بالادستی مطرح می‌شود و در بخشی دیگر  قابلیت‌‌ها و محصولات فناوری قابلیت‌‌های موجود مطرح خواهند شد و ن‌هایتا با اولویت‌بندی فناوری‌‌های مورد نیاز به ارائه راهکار‌ها برای توسعه فناوری پیشن‌هاد داده می‌شود. گفتنی است، سومین جلسه شورای راهبری اجرایی سازی نقشه راه فناوری‌‌های دریایی با حضور علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌و محمد سعید سیف دبیر ستاد  توسعه فناوری و  صنایع دانش‌بنیان دریایی و جمعی از فعالان حوز دریا به منظور تشریح فرآیند اجرایی سازی تدوین نقشه راه فناوری‌‌های دریایی کشور و توسعه فناوری‌‌های اولویت‌دار دریایی همچنین تهیه شناسنامه محور‌های نقشه راه فناوری  تشکیل شد.



  کد خبر : 2251
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :